Jumaat, 12 Ogos 2011

INI KISAHKU...

assamlammualaikum semua...


dah lama rasanya saya tidak membuat sebarang entry dalam blog bersawang saya nie.. tak tahu kenapa tapi malam nie terasa nak menaip.. coz tak tahu kepada siapa hendak berbicara tentang rasa dihati.. rasa sayu, sedih,gembira... semua bergabung.. actually tadi baru jaa habiskan menonton INI KISAHKU (TV9)_ dekat TONTON.. suka sangat tonton drama tu.. rasanya,banyak-banyak drama yang pernah tonton, ini adalah satu perbezaan sebab rasanya pown berbeza.. 


bila tonton jaa dari episode 1 sampai 4, boleh dikatakan asyik menangis jaa.. rasa terharu sangat dengan penghijrahan mereka.. berbangga pown ada.. alhamdulillah laa kan.. doakan mereka terus ikut jalan itu.. tapi terdetik jugak dalam hati, ingin sekali seperti mereka.. selalu berdoa dekat supaya terus berubah sedikit demi sedikit hingga jumpa apa yang dicari.. teringin sekali untuk cepat berjumpa dengan apa yang diharap dan diimpikan selama ini.. terasa jiwa, hati dan hidup ini kosong selagi tak jumpa..


kadang-kadang terfikir, bahagiakah aku?? gembirakah aku?? kegembiraan dan keseronokan yang pernah kita miliki dalam dunia nie hanya sementara.. maksudnya.. kalau kita menghadirkan diri dalam apa-apa saja aktiviti  yang sosial, macam hiburan you know.. kita akan rasa sangat gembira semasa majlis berlangsung, tapi bila tamat jaa semua tu... kita..apa kita rasa.. masih gembira kaa?? ofcouse laa tak kan.. dan lepas tu kita akan terus menerus mencari hiburan.. padahal benda tu tak kekal dengan kita.. dan itu adalah apa yang saya rasa dalam hidup saya.. dan saya still rasa kosong selagi saya tak jumpa apa yang saya sedang mencari..


saya percaya setiap insan yang berada didunia ini, ada kisah tersendiri.. begitu juga saya.. terus terang, saya bosan dengan hidup saya selagi saya tak jumpa apa yang saya tecari.. memang betul, untuk berubah bukan senang.. perlukan kesabaran.. dan lagi bagus kalau ada yang membimbing.. insya-allah...


sama-sama laa kita berdoa yer... amin, amin ya robal ngalamin..


BAK KATA KAKWARDINA...ISLAM IS COOL..





SAYA SERTAKAN PROMO INI KISAHKU...








jangan laa kita persendakan perubahan seseorang itu, walaupown perubahan itu hanya sedikit.. why not kalau kita bagi support dekat orang yang nak berubahkan.. think about it...






1 ulasan:

Orang Kita berkata...

yup,, islam is cool,,~ ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...