Jumaat, 25 Mac 2011

Kenangan Pahitku Contest



Tuesday, February 15, 2011




BILA BUKA JAA BLOG NIE.. AND BACA ENTRY KAT BAWAH TU WAT AKU BETOL2x SEDIH AND NK NANGEH.. SERIUS MMNG AKU BETOL2x RINDU TIME TU DAN CADANG2x NAK BALIK PAS SEMUA KERJA PROJEK SELESAI COZ PENYELIA NAK TENGOK.. THEN PULUN2x LAA SIAPKAN UNTUK JUMPA KELUARGA TERSAYANG.. HARAP SANGAT2x DAPAT HABISKAN MASA BERSAMA MAK.. BERGURAU SENDA N GOSIP DENGAN MAK.. LAST2x BILA BALIK JAA TENGOK WAJAH TU BARING ATAS KATIL BERSELIMUTKN KAIN PUTIH.. TAK BERGERAK.. BADAN SEJUK JA.. DAN AKUUU.... RINDU AKUUU.... HARAPAN AKUUU... BERKECAI DISAAT ITU... AAARRRGGGHHH.... AKUU TERKILAN... DAN AKU SEDIH... TAK DA SAPE TAHU APA AKU RASA.... AKU BETOL2x TEKILAN... KALAU LAA AKU TAK SIBUK SIAPKAN PROJEK TU... KALAU LAA AKU BALIK LEBIH AWAL DARI JAM TU... SEMUANYAA HANYA TINGGAL KALAU.... 


YA ALLAH KUATKAN AKU HADAPI HIDUP INI...

KUATKAN AKU UNTUK BUANG RASA RINDU YANG AKU RASA ....

KUATKAN AKU MELIHAT ORANG LAIN DENGAN MAK DIAORANG...

KUATKAN AKU MENDENGAR PANGGILAN MAK...

KUATKAN AKU YA ALLAH....


SEJUJURNYA AKU BELUM KUAT UNTUK MELANGKAH PULANG KE RUMAH...

BELUM TABAH UNTUK MENATAP WAJAH AYAH, ADIK DAN ABANG2x KU...

BELUM BOLEH MENERIMA KETIADAAN SUARA MAK...

SEJUJURNYA AKU LEMAH....

SEJUJURNYA AKU SEDIH....

SEJUJURNYA AKU MASIH RINDU.....

KUATKAN AKU YA ALLAH... 

AKU PERLUKAN KEKUATAN DARIMU YA ALLAH....


SEMOGA ENGAKU TEMPATKAN ARWAH IBUKU DI TEMPAT ORANG-ORANG BERIMAN DAN SOLEHAN.. AMIN.. YA ROBAL NGA LA MIN... AMIN...

v
v
v
v
v
v

DIBAWAH INI ADALAH ENRTY AKU UNTUK PADA BLOG PRIVACY AKU PADA 15 FEBRUARI 2011


RINDU... CINTA HATI SAYA...


malam nie rasa rindu sangat2x pada mak ayah... mak ayah tahu... kak nangeh seowg2x kat tandas.. coz ingt mak ayah.. kak selalu doakan mak ayah.. kak tak pernah lupa mak ayah..


kadang2x kak takowt sangat... takowt kak tak kuat hadapi hidup nie... tanpa mak dan ayah..
mak ayah tahu... kak kuat dengan mak ayah jaaa.. kak tak de sape2x dah... kak ada mak dan ayah jaaa... mesti mak ayah tahu kan perangai anak perempuan mak dan ayah seowg nie... selalu dok rumah lepak dengan mak ayah... suka luahkan pape kat mak ayah... kalau tak de, kat sape kak nak bercerita... hanya mak ayah faham kak...

mak ayah tahu... kak selalu cuba wat yang terbaik untuk mak ayah... kalau setiap owg wat apa pown untuk kepentingan diri sendir... tapi bukan kak... kak buat semuanya demi mak dan ayah... setiap kali itu kak akan berusaha.. walaupun payah, tapi demi mak dan ayah kak bertahan, kak kuat, kak tabah...

mak ayah tahu... kak selalu renung muka mak dan ayah waktu mak dan ayah tidoo... mesti mak ayah tak tahu kan... sebab kak jalan slow2x jaa pegi kat mak ayah dan duduk diam2x tengok muka mak ayah... mungkin owg lain tak pernah wat, tapi bukan kak... kak selalu lakukan itu... kak dapat rasa susah yang mak ayah tanggung...

mak ayah tahu... bila kak tengok pic kita dulu2x... kak rasa sedih sangat.. sebabnya.. badan mak ayah dah susut.. dah kurus... makan pown dah tak banyak mcm dulu...

mak ayah tahu... tiap kali tengok family owg lain apy n sihat jaaa... hati kak terus sedih... kenapa kebahagian kita hanya sementara... kenapa mak perlu tanggung sakit mcm tu... hanya disebabkan cemburu owg... apa hikmah semua nie... kak sedar.. kak tak patut soalkan apa yang ALLAH berikan pada kita.. tapi kak tak sanggup tengok mak ayah macam tu...

mak ayah tahu... kak sangat2x kagum dengan ketabahan dan kesabaran mak ayah dalam hadapi dugaan hidup nie... mak ayah tak pernah merungut walau susah mcm mana pown.. mak ayah selalu terima dengan pasrah... mak selalu kata, setiap apa yang terjadi pada kita ada hikmahnya.. kesabaran kita pasti ada kesudahannya... dan kita jangan jadi bodoh untuk turut serta menjadi owg yg dilaknat...

mak ayah tahu... kak bangga dengan kekuatan mak ayah... waktu anak2x wat silap, wat salah... mak ayah tak mudah melenting... mak ayah selalu bagi nasihat... dan seterusnya terpulang pada mereka untuk pilih jalan hidup sendiri.. walaupun kak sedar, mak ayah tahan air mata dari menitis... kak tahu itu... kak tahu kekecewaan yang mak ayah rasa... tapi mak ayah tak pernah tunjuk...

mak ayah tahu.. kak sentiasa ingin hari keramat itu.. waktu yg sangat2x kak takowt.. waktu yg membuat kak lemah... kak hampir2x kehilangan owg tercinta... hanya ALLAH tahu apa yg kak rasa... kak tak nak waktu itu berulang lagi... dan kak tak nak dengar ayat lagi... kak terlalu truma... maafkan kak....

mak ayah... kak doakan mak ayah bahagia... kak doakan semoga ALLAH pemudahkan perjalanan hidup mak ayah... sembuhkan penyakit mak... moga kita sekeluarga gembira seperti dulu lagi... kak selalu rindu mak ayah.. kak cinta sangat2x kat mak ayah... muuaacchhh!!!!

sampai sini dulu cerita kak buat mak ayah... maaf sangat2x sebab dah lama kak tak tulis surat cinta buat mak ayah... kalau ada masa kak tulis lagi taw... untuk menulis surat cinta buat kamoo berdua, saya sangat2x perlukan masa dan kekuatan... kerana saya tak nak dinmpak lemah didepan kamoo berdua... kerana saya NUR DALILAH BINTI DAHLAN sangat2x mencintai kamoo berdua....



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...