Ahad, 20 Mac 2011

LAMA MENGHILANG...

lama menghilang.. kini ku kembali.. ececee.. heheheee.. dah lama rasa nya tak update this blog.. coz tak da pape entry yg best.. ada tu ada, but jiwa aku still kacau bilau.. rasa malas tahap gaban nak wat pape pown.. bila wat jaa mesti ingat kat arwah my mak.. windu sangat2x kat mak.. tak taw mcm na nak cakap but aku harus kuat! kuat! dan terus kuat! aku tak boleh sedih2x dah.. coz nnt aku lemah.. actually aku mmng lemah tapi belagak macam kebal.. apa saja yg berlaku mesti aku akan nangis.. dimana aku menangis?? di mana2x saja..
aku still aku.. dan aku budak jiwa kacau.. bila2x saja aku boleh moody tak tentu pasal.. tak kira masa and tak kira owg.. NOW... i'm back to basic.. suda beberapa minggu aku habiskan masa di rumah en. tayang.. aku dah dapat balik kekuatan tu.. hidup perlu diteruskan.. aku masih ada ayah, abg2x dan adik2.. serius cakap aku rindu dia... BUT NOW AKU TAK NAK CITER PASAL TU.. AKU NAK CITER APA AKU WAT MASA MENGHILANG....

12 MAC AND 19 MAC 2011..
hari perkahwinan kakak en. tayang.. aku hadirkan diri ke majlis itu.. aku join family besar2x dye.. mmng agak gerun laa masa mula2x.. then lama2x join rasa ok jaa.. rasa boleh faham laa serba sikit perangai mereka.. mmng cool.. mmng enjoy.. mmng lawak.. mmng take care.. BUT keadaan itu ingatkan arwah mak.. dan setiap apa yang aku lihat dan tersentuh, aku akan nanges seowg2x kat bilik en. tayang or bilik air.. mmng tersentuh sangat2x.. kesibukan mak en. tayang menarik perhatian aku.. dan dia sibuk macam arwah mak time wedding angah aku.. terasa rindu sangat2x.. tak da sape2x pown tahu dalam senyuman aku ada apa.. aku terus cari kekuatan di situ.. aku rasa dekat dengan arwah mak.. dan aku gembira.. 

20 MAC 2011..
hari nie mak and ayah en. tayang antar kitaowg berdua balik poly.. time kat umah mak en. tayang ada bungkuskan makanan untuk aku bawak balik ke poly.. mula2x tuu mak dye ada tanya but aku menolak, aku ingtkan seseowg.. aku sedih dan aku nanges dalam toilet.. nak saja peluk dan menangis kat mak dye, tapi apa kan daya aku tak mampu.. then sebelum antar kitaowg berdua balik poly, kitaowg g jenjalan dulu at padang besar.. tempat itu... di situ.. aku teringat kembali seseowg itu... aku sedih lagi.. aku tahan saja air mata.. aku mesti kuat.. tengah2x jalan mak en. tayang da g tngk shawl, aku and en. tayang pown ikut laa mak dye.. then mak dye cakap " iel pilih laa nak yg mana satu, mak beli kan.." terasa macam nk rebah jaa.. perkataan 'mak' itu terkeluar.. meskipown tersalah cakap.. still wat aku terpinga-pinga.. kepada siapa harus aku panggil mak?? kepada siapa?? aku selalu memohon kekuatan.. agak aku tak lemah.. aku gembira dan bersyukur.. aku mampu lalui itu semua... 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...